نحوه کارکرد سامانه ملی گارانتی خودروها

.
شنبه - ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶ ق٫ظ
تحریریه اتومدیا
سامانه ملی گارانتی

مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت، ضمن اشاره به اتصال همه خودروسازان و واردکنندگان خودرو به سامانه ملی گارانتی، در رابطه با نحوه عملکرد این سامانه تاکید کرد که پس از اظهار تولید یا واردات خودرو و ثبت اضافه شدن آمار آن به ناوگان کشور، شناسه رهیگیری خودرو نیز به شناسنامه خدمات پس […]

مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت، ضمن اشاره به اتصال همه خودروسازان و واردکنندگان خودرو به سامانه ملی گارانتی، در رابطه با نحوه عملکرد این سامانه تاکید کرد که پس از اظهار تولید یا واردات خودرو و ثبت اضافه شدن آمار آن به ناوگان کشور، شناسه رهیگیری خودرو نیز به شناسنامه خدمات پس از فروش اضافه می‌شود و از آن لحظه به بعد، خدمات پس از فروش قابل پیگیری است.

چندی پیش، موضوع اتصال خودروسازان به سامانه جامع خدمات پس از فروش مطرح و اعلام شد که خودرو به “سامانه ملی گارانتی” اضافه شده است و فرآیند حضور خودروسازان داخلی در این سامانه در دستور کار قرار گرفته است؛ برای این منظور خودروسازان بایستی شبکه خود را معرفی کنند تا پس از ارزیابی و تایید شبکه آن‌ها، در سامانه قرار گیرند.

طبق اعلام وزارت صمت، وعده شد که تاپایان مهرماه، همه‌ خودروسازان داخلی به سامانه ملی گارانتی بپیوندند.

در ادامه بررسی روند این موضوع (اتصال خودروسازان به سامانه جامع خدمات پس از فروش)، حمید محله‌ای-مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت- با حضور در یک برنامه تلویزیونی، اظهار کرد: خودروها دارای یک شناسه رهگیری (VIN خودرو) منحصر بفرد هستند.

خودروها اعم از تولیدی و وارداتی، زمانی‌که شناسنامه خدمات پس از فروش برای آن‌ها در سامانه درج می‌شود، در حقیقت تضمین‌کننده خدمات و ارائه‌دهنده خدمت و همچنین شبکه مشخص خواهد بود.

وی ادامه داد:

تعهدات خدمات پس از فروش خودروسازان در سامانه بارگذاری می‌شود؛ زمانی‌که اظهار تولید یا واردات می‌شود (به طور مثال 1000 دستگاه خودرو در روز به ناوگان اضافه و به فروش می‌رسد) همان شماره تک رقمی یا شناسه رهگیری خودرو هم مرتبط پیدا می‌کند و به شناسنامه خدمات پس از فروش پیوست می‌شود.

مدیر کل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صنعت، معدن و تجارت، تصریح کرد: از زمان ثبت و اضافه شدن شناسه رهیگیری خودرو به شناسنامه خدمات پس از فروش، شناسنامه گارانتی فعال می‌شود و از آن پس، تمامی خدمات پس از فروش قابل رصد و پیگیری است.

ضمن اینکه اطلاعات از طریق پیامک برای خریدار و مصرف‌کننده ارسال خواهد شد. همچنین برای ارائه‌دهنده خدمات نیز مشخص می‌شود که چه خودروهایی تحت خدمات  قرار  داشته و بایستی برایشان خدمات ارائه کنند.

 

ایسنا

دیدگاه شما؟