رونمایی از نسخه تیون‌شده بنتلی کانتیننتال GT توسط منصوری

.
سه شنبه - ۲۷ آبان ۱۴۰۴ - ۵:۰۷ ب٫ظ
تحریریه اتومدیا
نسخه تیون‌شده بنتلی کانتیننتال GT

شرکت بنتلی به‌تازگی از نسل جدید کانتیننتال GT سوپراسپورتس رونمایی کرده است که به گفته‌ی این خودروساز بریتانیایی، با بهره‌گیری از سیستم محرک عقب به جای سیستم چهار چرخ محرک متداول در دیگر نسخه‌های این خانواده، تجربه‌ی رانندگی پویاتر و درگیرکننده‌تری را ارائه می‌دهد. نسخه‌ی معرفی‌شده در زمان رونمایی، کیت بدنه‌ای جدید و تهاجمی در بر داشت، اما در مقایسه با نسخه‌ای که تیونر سرشناس و جنجالی، منصوری، اخیراً معرفی کرده، ظاهر آن محافظه‌کارانه به نظر می‌رسد.

نسخه‌ای که منصوری بازطراحی کرده است، بر پایه‌ی مدل سوپراسپورتس ساخته نشده اما مجموعه‌ای از تغییرات جسورانه در طراحی ظاهری آن صورت گرفته است. در حالی که تغییرات بنتلی در مدل سوپراسپورتس هدفی عملکردی و آیرودینامیکی دارند و از لحاظ زیبایی هم چشم‌نوازند، منصوری رویکردی کاملاً متفاوت برگزیده و صرفاً با افزودن مقادیر زیادی فیبر کربن آهنگری‌شده به بدنه‌ی این کوپه‌ی لوکس، ظاهر آن را دگرگون کرده است که بیشتر جنبه‌ی نمایشی دارد.

بیشترین تغییرات در بخش جلویی خودرو انجام گرفته است. در این قسمت، کاپوت فیبر کربنی، جلوپنجره‌ی کربنی جدید و قطعات تزیینی کربنی در اطراف ورودی‌های هوای جلو و روی سپر پایینی نصب شده‌اند. هرچند به‌کارگیری فیبر کربن آهنگری‌شده در خودروهای مسابقه‌ای مانند لامبورگینی هوراکان STO کاربردی و منطقی است، اما در خودرویی لوکس مانند کانتیننتال GT هماهنگی چندانی با ذات خودرو ندارد.

نمای جلو بنتلی کانتیننتال GT

تغییرات منصوری به بخش جلو محدود نمانده است. پنل‌های در، آینه‌های جانبی و رکاب‌های جانبی نیز با همین متریال پوشیده شده‌اند. این تیونر حتی یک اسپویلر کوچک در بالای شیشه‌ی عقب، یک اسپویلر ثانویه روی درب صندوق و یک دیفیوزر بزرگ و چشم‌گیر را نیز به خودرو افزوده است. با وجودی که این تغییرات باعث ظاهر متمایز خودرو شده‌اند، اما ترکیب رنگ زرد بدنه با قطعات کربنی تیره، تضاد شدیدی ایجاد کرده که ممکن است برای بسیاری از سلیقه‌ها زیاده‌روی محسوب شود. استفاده از رنگ مشکی برای بدنه می‌توانست جلوه‌ی این قطعات را کمتر جلب توجه کند و هماهنگی بیشتری ایجاد نماید. همچنین رینگ‌های ۲۲ اینچی آهنگری‌شده، ترکیب ظاهری خودرو را تکمیل کرده‌اند؛ هرچند افزودن این جزئیات بیشتر به افزایش اغراق در طراحی منتهی شده تا زیبایی و ظرافت.

در فضای داخلی، رویکرد منصوری همچنان پرزرق‌وبرق و افراطی است. فرمان، روکش درها، کنسول میانی، صندلی‌ها و حتی بخش پایین داشبورد همگی با چرم زرد روشن و تریم سفید تزئین شده‌اند. با این حال، در مقایسه با آشوب بصری نمای بیرونی، تغییرات داخل کابین منطقی‌تر و تا حدی هماهنگ‌تر احساس می‌شوند.

نمای داخلی  بنتلی کانتیننتال GT

منصوری هنوز جزئیاتی درباره‌ی قیمت این پروژه منتشر نکرده است، اما چنین موضوعی برای خریداران او احتمالاً اهمیتی ندارد. کسی که حاضر است خودرویی چون بنتلی کانتیننتال GT را با این حجم از فیبر کربن آهنگری‌شده و ترکیب رنگ زرد درخشان سفارش دهد، معمولاً دیگر نیازی به بررسی صورت‌حساب‌ها و هزینه‌ها احساس نمی‌کند.

دیدگاه شما؟