کانسپت آفرودی میتسوبیشی الونس با امکانات لوکس رونمایی شد

.
پنجشنبه - ۸ آبان ۱۴۰۴ - ۱۱:۴۰ ق٫ظ
تحریریه اتومدیا
میتسوبیشی الونس

شرکت میتسوبیشی در حالی که در بازار اروپا عمدتاً با عرضه‌ی مدل‌های تولید مشترک با رنو فعالیت می‌کند، در بازار داخلی ژاپن مسیر متفاوتی را در پیش گرفته است. این خودروساز ژاپنی در نمایشگاه «ژاپن موبیلیتی» از یک خودروی مفهومی تازه رونمایی کرده است؛ محصولی که تلفیقی از فناوری‌های نوین برقی، قابلیت‌های آفرود و طراحی […]

شرکت میتسوبیشی در حالی که در بازار اروپا عمدتاً با عرضه‌ی مدل‌های تولید مشترک با رنو فعالیت می‌کند، در بازار داخلی ژاپن مسیر متفاوتی را در پیش گرفته است. این خودروساز ژاپنی در نمایشگاه «ژاپن موبیلیتی» از یک خودروی مفهومی تازه رونمایی کرده است؛ محصولی که تلفیقی از فناوری‌های نوین برقی، قابلیت‌های آفرود و طراحی داخلی برگرفته از سبک زندگی لوکس امروزی را به نمایش می‌گذارد. میتسوبیشی این خودرو را به‌عنوان یک مجموعه‌ی کامل برای ماجراجویی معرفی کرده و در کنار آن یک تریلر اختصاصی برای کمپینگ را نیز به نمایش درآورده است.

نمای پشت میتسوبیشی الونس

مدل مفهومی جدید با نام الونس (Elevance)، یک SUV پلاگین هیبریدی سه‌ردیفه با طراحی مدرن و آینده‌نگر محسوب می‌شود. این شرکت هنوز تصمیمی درباره‌ی تولید انبوه آن اعلام نکرده، اما با در نظر گرفتن ویژگی‌های طراحی و ساختار فنی خودرو، احتمال می‌رود الونس مبنای توسعه‌ی نسل بعدی پاجرو اسپرت یا الگویی الهام‌بخش برای آن باشد. به گفته‌ی منابع نزدیک به پروژه، در نسخه‌ی تولیدی می‌تواند برخی جزئیات مفهومی نظیر شیشه‌های سراسری و درهای عقب با لولای معکوس حذف یا ساده‌سازی شوند تا چهره‌ی خودرو به واقعیت نزدیک‌تر شود.

نمایی از شارژ شدن میتسوبیشی الونس

طراحی الونس بر اساس مفهوم «ماجراجوی لوکس» شکل گرفته و تحول در زبان طراحی جدید میتسوبیشی را منعکس می‌کند. در نمای جلو، چراغ‌های دوبخشی با نوارهای LED باریک در بخش بالایی و جلوپنجره‌ی کوچک، حالتی جسور، مدرن و متمایز ایجاد کرده‌اند. بدنه‌ی خودرو با بخش شیشه‌ای کپسولی‌شکل که میان گلگیرهای عقب حجیم قرار گرفته، جلوه‌ای شناور و پویا دارد. در نمای عقب نیز چراغ‌هایی باریک تا ستون‌های C امتداد یافته‌اند و از طریق نوار LED یکپارچه به هم متصل می‌شوند تا ظاهری اسپرت و هماهنگ پدید آورند.

کانسپت آفرودی میتسوبیشی الونس

 

در کابین، چیدمان سه‌ردیفه با ظرفیت شش نفر و کف کاملاً تخت، فضایی دلباز و کاربردی فراهم کرده است. صندلی‌های جلو با قابلیت چرخش به سمت عقب، حالتی مشابه اتاق نشیمن ایجاد می‌کنند. طراحی داخلی بر اساس اصول مینیمالیستی شکل گرفته و داشبورد از همان متریال و رنگ صندلی‌ها پوشیده شده است. در قسمت فوقانی، یک صفحه‌نمایش عریض از ستون تا ستون کشیده شده که سه نمایشگر اصلی را در بر دارد، در حالی که روی فرمان دیجیتال نیز یک نمایشگر مجزا جای گرفته است. کنترل حالت‌های رانندگی به‌وسیله‌ی پیچ چرخشی مرکزی انجام می‌شود و راننده می‌تواند حالت‌های Eco، Auto، Tarmac، Gravel، Snow، Mud و Power را انتخاب کند. افزون بر این، سیستم هوشمند AI Co‑Driver با تحلیل شرایط مسیر، مناسب‌ترین حالت رانندگی را به‌صورت هوشمند پیشنهاد می‌دهد.

در بخش فنی، الونس از ترکیب یک موتور احتراق داخلی با سوخت کربن‌خنثی و چهار موتور برقی استفاده می‌کند که توانایی سیستم چهارچرخ محرک (4WD) را با فناوری اختصاصی Super‑All Wheel Control (S‑AWC) فراهم می‌سازد. میتسوبیشی اعلام کرده باتری پرظرفیت این خودرو انرژی لازم را برای سفرهای طولانی و تجربه‌ی کمپینگ لوکس تأمین می‌کند. هرچند جزئیات مربوط به قدرت و گشتاور هنوز اعلام نشده‌اند، شرکت وعده داده که الونس رانندگی پرشتاب و لذت‌بخشی را همراه با سواری نرم و پایدار، از جاده‌های شهری تا مسیرهای دشوار آفرود ارائه خواهد داد.

نمای تریلری میتسوبیشی الونس

در کنار این خودرو، میتسوبیشی تریلری با طراحی اشک‌مانند (teardrop) را نیز معرفی کرده که چرخ‌هایی بزرگ و ارتفاع زیاد از سطح زمین دارد. فضای داخلی آن شامل تختخواب دونفره‌ی بزرگ، کابینت‌های ذخیره‌سازی، آشپزخانه‌ی جمع‌وجور، نورپردازی ملایم با حال‌وهوای علمی‌تخیلی و حتی بخشی مجزا برای دوش حمام است. این مجموعه به‌منظور خلق تجربه‌ای مدرن، راحت و لوکس در سفرهای کمپینگ طراحی شده تا مفهوم «ماجراجویی همراه با رفاه» را برای مشتریان آینده‌ی برند میتسوبیشی بازتعریف کند.

دیدگاه شما؟