پیشرفت عظیم چین

.
پنجشنبه - ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲ ب٫ظ
تحریریه اتومدیا

سرعت پیشرفت چین آنقدر بالاست که اگر می‌توانستند از این سرعت برق چند استان را تامین کنند. این سرعت تنها در بخش خودرو صورت نگرفته بلکه چین در تمامی صنایع خصوصا بخش های‌تک با سرعت در حال پیشروی است که اشاره‌ای به آنها خواهیم کرد. اولین هواپیما چین چینی‌های در سال 2023 برای اولین بار […]

سرعت پیشرفت چین آنقدر بالاست که اگر می‌توانستند از این سرعت برق چند استان را تامین کنند.

این سرعت تنها در بخش خودرو صورت نگرفته بلکه چین در تمامی صنایع خصوصا بخش های‌تک با سرعت در حال پیشروی است که اشاره‌ای به آنها خواهیم کرد.

اولین هواپیما چین

چینی‌های در سال 2023 برای اولین بار هواپیمای مسافربری Comca C919 را در ایرلاین China Eastern با موفقیت به پرواز دربیاورند. این هواپیما هم ردیف و کلاس ایرباس A320 است.

کربن فرا ساحلی

چین اولین پروژه کربن فرا ساحلی خود را به بهره برداری رساند. این پروژه با ظرفیت سالانه 300 هزارتن می‌تواند بیش از 1.5 میلیون تن کربن ذخیره کند که معادل کاشت 14 میلیون درخت است. کربن فرا ساحلی یا فناوری جذب و ذخیره کربن به کشورها این اجازه را می‌دهد که دی اکسید کربن حاصل از فعالیت نیروگاه‌ها و کارخانه‌ها را قبل از انتشار و رها سازی در جو جذب کند و آن را در زیر زمین ذخیره کند.

ممریستور

چینی‌های توانستند تراشه‌ای یکپارچه از چند ممریستور طراحی کنند که انرژی بسیار کمتری نیاز دارد و یادگیری بسیار قدرتمندتری دارد. این تراشه برای پردازش هوش مصنوعی 75 درصد قدرتمندتر از هم نوعان فعلی خود است.

بزرگترین تلسکوپ رادیویی خورشیدی

تلسکوپ رادیویی خورشیدی دائوچنگ بزرگترین در نوع خود است که سال 2023 آزمایش شد. این تلسکوپ توانایی نظارت بر فعالیت‌های خورشیدی را به طور مداوم و پایدار باکیفیت بالا دارد.

این تلسکوپ تصویربرداری رادیویی خورشیدی در لبه فلات چینگهای-ژیزانگ کشور در استان سیچوان در جنوب غربی چین، که بیش از 3800 متر از سطح دریا ارتفاع دارد، از 313 آنتن سهموی با عرض شش متر تشکیل شده که ارتفاعی 100 متری را احاطه کرده و برج کالیبراسیون در مرکز قرار گرفته است.

کشتی هیدروژنی چین

کشتی هیدروژنی چین که Three Gorges Hydrogen Boat 1 نام دارد با طول 164 متر و عرض 33 متر در رودخانه یانگ تسه به آب انداخته شد. نیروی این شناور توسط یک پیل سوختی هیدروژنی ۵۰۰ کیلوواتی تأمین می‌شود که با سیستم باتری لیتیومی ۱۸۰۰ کیلووات ساعتی کار می‌کند. سرعت این کشتی ۱۷ مایل در ساعت و حداکثر برد عملیاتی آن نیز ۱۲۴ مایل گزارش شده است.

سالگرد فضاپیما شنژو 5

بیستمین سالگرد اولین پرواز شنژو 5 با لحظه‌ای تاریخی همراه بود. شش فضا نورد با دو فضاپیما به ایستگاه فضایی رسیدند و در آنجا گردهم آمدند.

کشتی تفریحی چین

چین در سال 2023 اولین کشتی تفریحی خود را با نام Adora Magic City تولید کرد. چین در کنار ناو بزرگ حمل گاز طبیعی مایع و ناو هواپیمابر توانست از این نوع کشتی نیز بهره برداری کند.

لانچ موشک Long March 2D

چین با استفاده از موشک Long March 2D توانست چندین ماهواره سنج را به فضا پرتاب کند. این پانصدمین لانچ از خانواده Long March و پنجاه و نهمین پرتاب موشک از سوی چین محسوب می‌شد.

این تنها بخشی از دستاوردهای مهم چینی‌ها در سال 2023 بود که زندگی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

 

 

دیدگاه شما؟