جوینتونچر بیجینگ هیوندای بهتازگی اعلام کرده شاسیبلند تمامبرقی جدید خود با نام الکسیو EO در تاریخ شانزدهم اکتبر وارد خط تولید میشود و همزمان مرحله پیشفروش آن نیز آغاز خواهد شد.
جوینتونچر بیجینگ هیوندای بهتازگی اعلام کرده شاسیبلند تمامبرقی جدید خود با نام الکسیو EO در تاریخ شانزدهم اکتبر وارد خط تولید میشود و همزمان مرحله پیشفروش آن نیز آغاز خواهد شد. این خودرو نخستین شاسیبلند برقی این شرکت است که بر پایه پلتفرم اختصاصی هیوندای با نام E‑GMP یا «پلتفرم الکتریکی ماژولار جهانی» ساخته شده است. الکسیو EO به تراشه قدرتمند Qualcomm Snapdragon SA8295P مجهز بوده و بر اساس استاندارد CLTC، بیشترین برد حرکتی آن به ۷۲۲ کیلومتر میرسد.
طراحی بخش جلویی این خودرو از حرف «H» در کد مورس الهام گرفته و این مفهوم در چراغهای مربعی جلو که از ۱۵۲ واحد LED ساخته شدهاند، نمود پیدا کرده است. در قسمت پایین چراغها نیز یک نوار نور یکتکه قرار دارد که ظاهر مدرن و منحصربهفردی به نمای جلو میدهد. در نمای جانبی، خط سقف از ستون B به سمت عقب شیب ملایمی دارد و هماهنگی آن با دستگیرههای مخفی درها و طراحی ویژه ستون D موجب شده است ظاهر خودرو یکپارچه و پویا جلوه کند. در بخش عقب نیز نوار تزئینی کناری پشت پنجره عقب با رنگی متضاد اجرا شده و به سقف متصل است تا نمایی سراسری و یکدست ایجاد کند. افزون بر این، چراغ ترمز مرتفع چندبخشی و دوربین دید عقب درون سقف جایگذاری شدهاند.
طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب برابر با ۴۶۱۵، ۱۸۷۵ و ۱۶۷۵ میلیمتر بوده و فاصله بین دو محور آن ۲۷۵۰ میلیمتر اعلام شده است. هیوندای Elexio EO در هفت رنگ مختلف عرضه میشود که شامل بنفش، نقرهای، سفید مرواریدی، آبی، سفید مات، مشکی و خاکستری است. خریداران میتوانند نسخههای تکموتوره (FWD) یا دوموتوره (AWD) را انتخاب کنند. نسخه دیفرانسیل جلو از یک موتور برقی با توان بیشینه ۱۶۰ کیلووات، معادل ۲۱۵ اسببخار برخوردار است و در نسخه دوموتوره یک موتور اضافی در محور عقب با توان ۷۳ کیلووات معادل ۹۸ اسببخار نیز به کار رفته است. بر اساس اطلاعات منتشرشده از سوی وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT)، این خودرو با سه ظرفیت باتری مختلف شامل ۶۴٫۲، ۶۴٫۲ و ۸۸٫۱ کیلوواتساعت عرضه خواهد شد که بسته به پیکربندی، بُرد پیمایشی آن در چرخه CLTC بین ۵۱۸ تا ۷۲۲ کیلومتر متغیر است. طبق اعلام شرکت، شارژ سریع از ۳۰ تا ۸۰ درصد ظرفیت باتری تنها طی ۲۷ دقیقه انجام میشود.
در داخل کابین، نمایشگر یکپارچه ۲۷ اینچی قرار گرفته که شامل صفحهنمایش اصلی مرکز کنترل و صفحه سرگرمی سرنشین جلو است. این مجموعه دارای کیفیت تصویر 4K و روشنایی ۱۰۰۰ نیت بوده و تمامی دکمههای فیزیکی سنتی از کنسول میانی حذف شده است. نمایشگر هدآپ (HUD) نیز بهصورت استاندارد در تمامی نسخهها وجود دارد. فضای داخلی خودرو با ۲۹ محفظه و جایگاه مختلف برای نگهداری وسایل طراحی شده تا کاربری و آسایش سرنشینان افزایش یابد.
بیجینگ هیوندای اعلام کرده قصد دارد طی چهار سال آینده هر سال دو تا سه خودروی جدید در حوزه انرژیهای نو عرضه کند. این محصولات شامل انواع سدان، شاسیبلند و خودروی چندمنظوره (MPV) در نسخههای تمامبرقی (BEV)، هیبریدی قابل شارژ (PHEV) و افزایشدهنده برد (EREV) خواهند بود.
بیجینگ هیوندای در ماه سپتامبر موفق به فروش ۱۷ هزار و ۸۷۱ دستگاه خودرو شده است که این رقم نشاندهنده رشد ۸ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته و افزایش ۱۹ درصدی نسبت به ماه قبل است. این ارقام نشان میدهد شرکت همزمان با توسعه محصولات جدید برقی، روند صعودی خود را در بازار چین حفظ کرده است.
دیدگاه شما؟